web analytics

LUNA EN DE STILTE OP TEXEL

“Jesus, P., er loopt hier hélemaal niemand op straat! Niemand!”, zei ik zaterdag tegen P. terwijl ik gebogen zat over een salade met lamsham, Texelse kaas en een balsamicodressing. We vonden dat we een weekendje weg verdienden en hadden daarom een culinair arrangement geboekt. Wij vonden dat fijn klinken; culinair arrangement. En we zeiden het ook steeds tegen elkaar; “We hebben een culinair arrangementje.” Dit culinair arrangementje hield in dat we heerlijk hebben genoten van een 4-gangen-diner inclusief koffie mét Jutterje en 2 nachten sliepen in een extra luxe hotelkamer mét bubbelbad in hotel De Lindeboom op Den Burg, Texel. Wij waren vast niet de enigen die dit weekend gebruik maakten van dit hotel, maar het hotel leek bijkans uitgestorven. Net als het bij het hotel horende restaurant en net als de straten en het plein rondom dit hotel. En dat terwijl De Lindeboom zich volgens hun eigen folder nog wel in ‘het hart van Texel bevindt’. Tijdens mijn briljante hertenbiefstukjes keek ik nog maar eens voorzichtig naar buiten om te kijken of er écht niemand te zien was. Maar, nee, er was écht niemand. “Jeetje”, zeiden P. en ik tegen elkaar. En ook na het toetje, iets met koffie-ijs en bavarois, hadden wij nog niemand anders dan onze serveerster gezien. Nu was dat eigenlijk ook precies onze bedoeling, een beetje met z’n tweetjes in alle rust uitwaaien op Texel, maar dit was wel héél erg stil. Pas toen we een stukje gingen wandelen, het dorp Den Burg gingen verkennen, kwamen we iemand op straat tegen. Een oudere man liet z’n hond uit. Als import-Amsterdammer ben ik zo gewend aan lawaai, heisa en drukdrukdruk-mensen om me heen dat ik de stilte soms niet meer vertrouw. Het koste me 2 dagen om eraan te wennen. En toen gingen we alweer naar huis.
www.lindeboomtexel.nl

Dit vind je misschien ook leuk...

16 reacties

1. Jan F. (de) schreef:

Haha! Ik ben 1 jaar gleden verhuisd van Den Haag (Laakkwartier jaja) naar een dorpske op het platte Brabantse land. Om aan de rust hier te wennen had ik precies 4 seconden nodig… :)

2. hansb schreef:

+ gedurende 1 dag de beschikking over een fiets.
    en daar lees ik nix over!
    klinkt trouwens wel erg erg verwennerig.
    lekker hoor.

3. Roland schreef:

Maar zeg eens Luna, heb je liever de drukt of liever de rust (of een gulden middenweg)

4. mireille schreef:

Ah…je had volgend weekend moeten gaan, dan had je niet in je bed kunnen liggen vanwege de herrie! Maar ja, Texel in de winter is rustig en stil…wees blij dat je niet in De Koog zat, dat is in de winter pas écht uitgestorven!

5. Kiers schreef:

Als ik naar de website van Lindemans kijk, zie ik dus twee mensen aan een tafel zitten met een fles drank. Een foto verderop zitten twee mensen te kaarten. Hoewel het wel dezelfde twee mensen zijn, stiekum twee keer gefotografeerd lijkt me zo om het wat drukker te laten lijken, is het niet zo dat er helemáál niemand op Texel is. Ach, en nu zie ik ook twee mensen fietsen helemaal rechts op de website. Zullen wel weer dezelfde twee zijn.

6. Suffie schreef:

Enkele jaren geleden had ik daar de ultieme nu-seks ervaring: een hele lading siliconen borstprotheses, aangespoeld op het strand!

En mijn maatjes mij er van proberen te overtuigen dat het kwalletjes waren…

7. Rick de Kikker schreef:

Wij kunnen naar De Krim op Texel, maar alleen bij die naam krijg ik het al Spaans benauwd.

8. TalX schreef:

Het doet me altijd denken aan een vakantieparadijs voor de ouderen…dus vandaar misschien die rust?

9. Erwin schreef:

Ik moest ooit overnachten in Ruigoord en heb de hele nacht wakker gelegen van de stilte.

10. blue schreef:

ernstig hé die stilte
    ik woon in drenthe maar kan er net zomin tegen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

11. Justine schreef:

Luna? Is “koste” niet met dubbel-t?

12. Jetje schreef:

Tsja ik was pas ook bij een vriendin op bezoek die op een huis moest passen in een of ander gehucht..
    En ik vond het maar vreselijk, er reed geen ene tram, geen ene auto en er stonden nog en eens stoplichten.
    Toen ik de volgende dag besloot om om 8 uur ’s avonds naar huis te gaan, reed de bus niet meer (Die kwam maar 1 keer om het uur en de laatste bus ging om half 7, en dat voor een zaterdag!)
    Geef mij toch maar dan Amsterdam hoor!