web analytics

MET DOCHTER S. NAAR LONDEN, DAG 1

middengeluktlonden

We gaan op vakantie en nemen mee… broodjes met ei natuurlijk! Zo hoort dat!

Spannend! Met het vliegtuig! Het is meer dan 6 jaar geleden dat S. voor het laatst vloog en toen was ze pas 9, dus ze weet niet meer helemaal hoe en wat!

Toch maar even een foto van het vliegtuig gemaakt.

In het vliegtuig begin ik in dit boek. Enorme aanrader overigens.

En daar gaan we al!!! WOEHOE! Dochter S. heeft aan mij een hele slechte als vliegangst-coach, want ik ben van het ‘als het vliegtuig nu neerstort, dan storten we neer met een leuke vakantie in het vooruitzicht, dus fuck it, gaaaaaaan’… Uiteindelijk overwint ze haar klamme handjes en wil ze op de terugreis bij het raam zitten.

Hier zitten we alweer in de bus richting het treinstation. En van de bus dus in de trein en van de trein in de metro…

En… gearriveerd in onze schoenendoos van een hotelkamer! Met een 2-persoonsbed met rondom zo’n 40 centimeter ruimte. Wel een eigen mini-badkamer met toilet. Niks mis mee!

Even een foto naar pappa sturen dat we veilig op ons hotelbed liggen.

Om 8:40 vertrok ons vliegtuig en om 11:00 Engelse tijd zijn we al op pad in Londen! Wow! Geweldig hoe snel je ineens in een heel andere wereld bent. Eerst maar eens lunchen in een café.

Ik neem de Fish & Chips. Duh!

Zalig, werkelijk ZALIG!!!!! Dochter S. heeft een cappuccino met marsmallows erin. En een hamburger.

We bevinden ons op Portobello Road. Vreselijk gaaf en geweldig en WOW! De hond hier vindt alles ook WOW.

Antiek, snuisterijen, troep, kleding, nog meer kleding. Het weer is ook nog eens zalig en we hebben meteen een ultiem vakantiegevoel!

Precies!

Heel gave winkel. Of eigenlijk meer; heel gave inrichting van de winkel. Het is een kledingwinkel vol met wanden met antieke naaimachines. WOW!

Hier waren we dus.

Echt!

Als we weer terug zijn op de hotelkamer facetimen we even met J. (ik wist niet eens dat mijn iPhone dat kon).

Kijk mij eens totaal relaxt zijn nu.

Ons hotel bevindt zich op 2 minuten lopen vanaf Paddington station. Perfecte uitvalsbasis. Je bent overal binnen no time. We gaan weer op pad richting Oxford Street. De drukste winkelstraat van Londen.

Daar heb ik alleen verder geen foto’s van, want ik heb alleen een rugzak bij me en in die rugzak zit m’n iPhone en het was nogal ingewikkeld om die steeds af te doen om foto’s te maken. Maar het was dus GAAF! Londen is zo indrukwekkend groot. We halen wat boodschappen bij supermarkt Sainsbury’s en dat is dan meteen ons avondeten, want we zijn rond 22:00 pas weer terug in het hotel. We hebben meer dan 20 kilometer gelopen vandaag en zijn behoorlijk kapot. Ik dan.

Dochter S. stuurt even wat foto’s van haar nieuwe kledingaanwinsten naar haar moeder.

En we sturen pappa J. een foto dat we ook goed voor onszelf zorgen!

En wij krijgen een foto terug dat Nina ons mist… moe, maar voldaan gaan we slapen in ons mini-bedje. Superfijne eerste dag!

Vorig jaar was ik dus niet in Londen, maar gewoon thuis...

Vorig jaar was ik dus niet in Londen, maar gewoon thuis…

Dit vind je misschien ook leuk...